Wednesday, August 29, 2007

Teser om Fornøyelighet

Ubehagelig og unødvendig:

Spraye masse av en parfyme på håndleddet, for så å finne ut at det er den verste du noen gang har luktet.

Ubehagelig, men nødvendig:

Å spy etter at man har spist bedervede reker.

Behagelig og nødvendig:

Å dysje.

Behagelig, men unødvendig:

Å spise sjokolade. Å ha sex. Å skrape et flaxlodd, for så å vinne et nytt flaxlodd. Så krape dette nye flaxloddet, for så å finne ut at du ikke vant noen ting som helst.

Etter å ha filosofert over det har jeg kommet fram til at det å finne teser til punkt 4 er vanskeligst. Bare tenk en liten stund over det selv. ( -Filosoferingspause- )

Mange vil sikkert ha hardt for å godta punkt 2 i den tese 4. Men hvis du tenker litt over det så er det vel strengt tatt ikke nødvendig å ha det. For å produsere nye mennesker, sier du? Njaa..Vet ikke helt om arten vår ville blitt så dypt savnet hvis den plutselig ble borte vekk.

Men at noe er behagelig, men unødvendig betyr jo ikke at vi ikke skal gjøre det. Dette gjelder i aller høyeste grad også sjokoladen. Punktet om flaxloddet, kan i etterkant virke litt deprimerende ser jeg. Men hvis man er av dem som liker å bruke penger på være veldig spent i ca. 4 sekunder, for å å bli veldig skuffet, for så å tenke at "det blir sikkert like spennede neste gang, for da vinner jeg! -kanskje", så gjerne for meg.

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive "å vinne i lotto", men den blir for drøy.


1 comment:

Lothiane said...

Sex er definitivt nødvendig. Ingen tvil om det. Nemlig. :P

;)