Monday, May 14, 2007

Babyen har kommet !!

For dem som eventuelt leste min forrige post, hvor jeg ikke var i fullt saa godt hum#r, saa har jeg naa "gitt faen" i faen for en stund. Faen faar bare vente litt naa rett og slett. Fordi.....

Ta-daa! Saa var den store dagen kommet! Min tamilske svigerinne som jeg bor hos her i Toronto (yes, eg e gift, og ja eg e bare 24 (aa, herregud, og jada,jada)og mer om det siden) har faatt sitt sitt barn nr 2!

Helt plutslig, men ikke uventet, var tiden med den store magen over. Natt fra 13 til 14 mai kl 3 rushet svigerinne og svoger avgaarde, med en meget tr#tt og trassig treaaring paa slep, som mitt i oppstandelsen tissa i buksa, mens mor sto i gangen med kjempeveer, pustet etter beste evne, og far sprang etter ny t#rr bukse, den bleien som egentlig burde vaert paa og "hvor i ville helvete hadde mobilen hans blitt av?".

Men som sagt de kom seg avgaarde til sykehuset, med treaaringen paa omplassering hos svogers s#ster, mens jeg fremdeles med noe ole-lukk#ye-st#v igjen i #ynene kunne gaa aa sove igjen. Heldige meg.

Etter en svaert lang og strabasi#s natt og morgen paa sykehuset kom det lille nurket endelig til verden kl.10.45. Og da kom ogsaa den KJEMPESTORE overraskelsen!! BLe det ei JENTE?!? Ja, saa feil, mine venner, kan altsaa en ultralyd ta (og daa opptil flere ganger). Alle hadde da gaatt rundt i maandesvis (eller noe saant. kan ikke saa mye saanne baby-greier, og naar man kan se kj#nn paa skjerm, saa sorry hvis det ikke er i maanedsvis) og trodd at det var en liten gutt paa vei. Men den lille-overraskelses-jenta er alldeles hjertelig velkommen for det om! :D Hun er naa jente nr 2 i "arverekken". Saa i dag har jeg vaert aa bes#kt dem paa sykehuset, og alt staar fint til med mor og barn. Aa, hun er saa s#t! kjempes#t! :) Med masse mykt, dunaktig, svart haar paa det lille hodet sitt, mr#rke #yne og nesen fra min manns famile. ( Saa vet du det, Mannen I Mitt Liv, hvis du skulle komme innom aa lese. ;) ) Mens jeg sitter aa skriver dette er hun enda ikke blitt 24 timer gammel engang! Saa dette er helt ferske babynyheter altsaa.

Jeg syns det er stort! Jeg maa bare innr#mme det. Sist gang jeg f#lte meg som saa "nybakt" tante (eller Mami, paa tamilsk) var da godgutten til min stores#ster Lothiane ble f#dt. Det er 11 aar siden. Det er de to gangene jeg til naa har faatt oppleve mine tantebarn som nyf#dte. Og det er en kjempeopplevelse! :)

Aa, det er saa g#y! Og det er saa bra at alt gikk fint! Og naa merker jegg at jeg begynner aa lete ette saanne store pretasi#se f#lelsesladde ord, og da er det sikkkert paa tide aa avslutte, f#r jeg vikler meg inn en eller annen poesi-taake. Saa faar vi heller se paa hvor g#y og fantastisk jeg synes det er naar nurket kommer hjem og skal baelje og skrike hele natten. ;)

Med kyss og klapp og klem, svevede paa baby-rosa-skyer. *lillesos*

4 comments:

Lothiane said...

Næææh så koselig! Har jo ikke engang fått med meg hun var gravid. Har du sagt det? :)

Gratulerer kjempemasse som Mami igjen!

Og ja, det kan sikkert hende de har trodd i månedsvis det var gutt. Tror de kan se sånt ganske tidlig på ultralyd. He he, morsomt når de tar feil. Har hørt det før, men da har de gjerne trodd det var jente og så viste det seg det var en gutt. Å ta feil andre veien er egentlig innmari morsomt. :) Det viser vel bare hvor innmari vanskelig det er å tyde bildene.

Håper alt går strålende framover - og at du får sove om natta! Ikke alle babyer skriker om natta. Mitt lille gull sov stort sett. ;)

*gratulasjonsklemmer fra meg* til deg og til familien!

Lillesos said...

Tusen, Tusen takk!:D
Eg meine eg hadde fortalt det t deg og, men det kan godt vaere at eg trodde at eg hadde fortalt det. Det gaar litt i staa av og til. ;)

Ja, naar du sier det, saa e det egentlig kjempefestlig at de har klart aa ta feil "den veien". :)lol. Kanskje hun holdt en finger strategisk plassert under "fotograferingen", og tenkte "haha, naa skal jeg lure de skikkelig!".
Ja, stol aldri helt paa teknikken.

Aa, det var godt aa hoore at ikke alle skriker! :) jeg har sikkert hoort alt for mange baby-skrekk-historier i mitt liv.

Uansett skal det bli kjempekjekt aa faa dem alle 4 hjem igjen, aa bli kjent med veslejenta.:)

Tusen tusen takk, for gratulasjosklemmen!:D Og jeg skal helt sikkert hilse tilbake!

(og ps. Mer som enn liten kuriositet her: I forhold til tamilsk slektskapsystem, saa tror jeg faktisk at du og broder'n ogsaa regnes som tante og onkel til dette barnet, om enn bare med en annen betegnelse/tittel. Har etter, aa tatt det tamilske slektskapssysemet i betrakting, kommet fram til at jeg kanskje er i "Slekt" med 1/3 av alle innformantene mine, slik de regner det. Dette ser jeg jo kan ende opp med en ganske inntressant diskusjon i masteroppgaven min om "naerhet" og "avstand" til "felten". Mer som sosialantropologisk tankespinn, der ja. ;))

*stor klem fra Mami Lillesos* ;)

Unknown said...

Gratulerer så meget!

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med glade tanker over nye liv!

Lothiane said...

Så jeg er også tante!? Haha, så kult! :) veldig interessant med hvordan de regner folk som slektninger, det kan sikkert bli en del av oppgaven din, ja. :)

*klem*