Saturday, May 12, 2007

Saann egentlig

hei....ja, jeg skulle jo ha skrevet for mange dager siden... eller var det uker....har ikke helt styringen....sorry. Men fikk plutselig et innslag av prestasjonsangst. ja... veldig merkelig greie det der. Men har visst slik blitt at jeg altsaa kan klare aa faa prestasjonsangst baare for noe slikt som aa skrive blogg. I tillegg til prestasjonsangst saa kan gjerne ogsaa den daarlige samvittigheten komme snikende. Daarlig samvittighet i helhet, og for det aller meste. Det tar veldig mye energi maa jeg innromme. For alt jeg skulle ha gjort, alt jeg skulle ha gjort saa mye bedre, og overfor dem jeg skulle ha gjort saa mye bedre for.

Saa siden det jeg skal skrive her egentlig burde vaere underholdene eller noe slikt. Ialllefall overholde noen minimumskrav som oversiktelig, sammenhengende og konstruktivt, saa har jeg sikkert brutt alt sammen naa. For det jeg egentllig har aller mest lyst aa skrive er

faen

Akkurat naa jeg fooler meg bare tom, troott og lei meg. Men smile og late som om alt er bare bra, det maa man like fullt.

Faen ta fasader. Det er alltid noe annet bak uansett.

5 comments:

Lothiane said...

Faen....

er en strålende kommentar! Noen ganger den eneste kommentaren som egentlig sier alt. :)

Å få prestasjonsangst... ja, det kjenner jeg litt til selv også. Det tok meg noen måneder å finne fram til "min stemme" i bloggen min. Før det var jeg innmari usikker på hva jeg skulle skrive og hvordan. Etterhvert som jeg ble varmere i trøya så gikk det seg mer til. Men innimellom tenker jeg at det bare er vås jeg kommer med.

Men så lenge våset kan være underholdende for en selv og/eller andre, så er det jo fint! :)

Skriv som du selv føler for (lett å si), for det er uansett sånn at enten så treffer det hos andre - eller det treffer ikke. Det er mange blogger jeg følger med i og leser jevnlig, men slett ikke alle som treffer. Det er mange temaer jeg kanskje ikke kjenner til eller er opptatt av selv.

Jeg liker hverdagsbeskrivelser og små tankesprang og sånt, jeg. :)

Fasader kan være utrolig plagsomt. Vet ikke hva jeg skal si, for det er så lett å si at andre ikke skal bry seg om det - men jeg vet jo at det ikke alltid funker sånn.

*mange klemmer til deg*

fra storesos :)

Solskygge said...

Blås en lang marsj i fasadene!
Ett jungelord fra en gammal ringrev! ;o)

Jeg sitter ikke her og forventer at jeg du skal skrive sånn og slik. Bare kom med det du har på hjertet. Vær deg selv. Og blogg om ting du liker, eller ikke liker.

Kan bare snakke for min egen del, men syntes det var hyggelig å se at du hadde blogget litt igjen.

Ta vare på deg! *klem*

Solskygge said...

Blås en lang marsj i fasadene!
Ett jungelord fra en gammal ringrev! ;o)

Jeg sitter ikke her og forventer at jeg du skal skrive sånn og slik. Bare kom med det du har på hjertet. Vær deg selv. Og blogg om ting du liker, eller ikke liker.

Kan bare snakke for min egen del, men syntes det var hyggelig å se at du hadde blogget litt igjen.

Ta vare på deg! *klem*

Unknown said...

Kos deg i bloggen din, skriv det DU liker, bare skriv!

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med presseansvar for medbloggere

Lillesos said...

Heisann alle 3! :)
Tusen takk for de fine oppmuntrende kommentarene! de skal tas til etterretning.
Jeg skal prove aa faa skrevet litt mer/oftere, og kanskje ikke dermed fole at jeg maa skrive kjempelangt og roman-flott hver eneste gang. Beklager, det kan altsaa noen ganger forekomme at det ogsaa kommer ut litt mookk. ;)

Fasader er noe piss, som man helt riktig, skal blaase en lang marsj i. (Takk, Tjukksokk. :))Men det vanskelige er ikke alltid aa forholde seg til andre sine fasader, men aa opprettholde sin egen. Holde maskene paa plass, og late som om alt er fint fordi det man egentlig har lyst aa gjoore eller si ikke passer inn der og da, og redselen for hvordan de rundt deg egentlig skal mene eller synes om dine valg. Dette eg skrive om naa er sikkert kjempeloost, og rart, og jeg kommer sikkert til aa synes at det var kjempteit at jeg skrev det det. Men naa har jeg naa lov aa skrive hva jeg vil i bloggen min, saa da faar man bare taale det.;) Det er en del av meg dette og.

Storesos: Jeg synes "vaaset" ditt er kjempefint!;) Med andre ord saa synes jeg ikke at det er vaas. Du har en fin-fin bloggstemme!:) Jeg skal hoore paa de gode bloggeraadene dine og kanskje finne fram til min egen "bloggestemme". Og bli mer varm i trooya ;) Jeg er helt enig; jeg liker ogsaa best aa lese saanne personlige ting. og mange er jeg nok bare innom aa leser, aa koser meg. Ikke alle jeg skriver kommentarer hos. det betyr ikke at jeg ikke liker dere, eler noe saann. Det er heller fordi, som du ser, at det tar saa forbaska lang tid for meg aa skrive én kommentar.

Men i skrivende stund er jeg naa komt meg over kneiken igjen. Ikke saa graa og trist som da jeg skrev innlegget. og godt var det!:)(se min neste innlegg for naermere forklaring;)) Men "Faen" er et herrlig uttrykk uansett!

Og saa em liten ting til egoisten...:) Det var faktisk den lille etterlysningskommentaren din paa mitt forrige innlegg som fikk meg ut av den der prestasjonsangst/sperre tingen. Saa tusen takk! :)

hmm...noe mer aa tilfooye da. tror ikke det. Herrregud, dette ble langt og krongelte..;) og naa er visst klokken blitt halv tre om natten. Eg tror hjernen skal gaa aa legge seg naa.

Klem og tusen takk, til alle 3! :) *lillesos*